Program Fyzika, obor Fyzika

Studium nabízí Přírodovědecká fakulta Jihočeské univerzity

Studium nabízí tři roky, šest semestrů
Lokalita studia Branišovská 31, 370 05, České Budějovice
Kontakt Věra Kadlecová
tel: +420 387 772 262
e-mail: studijni@prf.jcu.cz
(při kontaktování uveďte jako zdroj informací www.studium-skoly.cz)
Zařazení studia do kategorií
Profil absolventa studia

Bakalářský program Fyzika, obor Fyzika je koncipován tak, aby zájemcům o studium fyziky poskytl jak potřebné základní fyzikální kurzy a cvičení tak i možnost rozšíření znalostí o speciální fyzikální a jiné vhodné předměty z univerzitní nabídky. Předpokládá se, že se studenti během svého studia profilují do dvou hlavních zaměření, biofyziky a materiálově zaměřené aplikované fyziky. Absolvent je profilován ke vstupu do navazujícího magisterského studia biofyziky na PřF JU a fyziky a příbuzných oborů na jiných vysokých školách. Současně by měl být absolvent, také díky množství praktických cvičení, dostatečně připraven po odborné a praktické stránce uplatnit se jako technik s nižším vysokoškolským vzděláním v inovačním vývoji a průmyslu, v laboratořích i v praxi.

Absolvent oboru může pokračovat na PřF v navazujícím magisterském programu Biofizyka a nebo v programu Učitelství fyziky pro střední školy.

Www stránka www.prf.jcu.cz
Studium je ukončeno bakalářská práce + státní zkouška
Podmínky přijetí Bez přijímacích zkoušek. Uchazeč je přijímán na základě prospěchu z profilových předmětů na střední škole.
Uplatnění absolventů Absolventi Přírodovědecké fakulty JU své uplatnění naleznou zejména ve výzkumných a aplikačních laboratořích biologie, fyziky, chemie, medicíny a životního prostředí, včetně šlechtitelských laboratoří, diagnostických a klinických laboratoří, vývojových a technických oddělení akademických i komerčních pracovišť, popřípadě firem zabývajících se genetikou a genovým inženýrstvím. Značná část absolventů se uplatní v orgánech státní správy, samosprávy, nevládních organizacích a podnikatelských subjektech zabývajících se ochranou životního prostředí, řízením, nebo ochranou ekosystémů. Absolventi Aplikované informatiky najdou uplatnění zejména jako projektoví manažeři v IT, designéři portálových řešení, nebo bezpečnostní konzultanti. V neposlední řadě jsou absolventi PřF úspěšní pedagogové ve vzdělávacích institucích, a to i zahraničních.
Ubytování, strava a volný čas PřF JU sídlí spolu s dalšími fakultami v univerzitním kampusu, který se nachází v blízkosti historického centra Českých Budějovic. Jeho součástí je také areál kolejí a menz. Milovníky přírody a outdoorových aktivit potěší malebná jihočeská krajina a snadná dostupnost Šumavy. Podrobný popis studentského života v Českých Budějovicích a jeho okolí, doplněný o mnoho užitečných podrobností o fakultě, každoročně poskytují starší studenti PřF svým mladším kolegům ve studentské příručce Binolupa (http://shp.prf.jcu.cz/BinolupaWeb.pdf).

Detail školy

Organizátor studia Přírodovědecká fakulta Jihočeské univerzity
Adresa sídla školy Branišovská 31, 370 05 , České Budějovice
Kontakt na společnost tel: 387772262, 387772268
Fax: 385310366
e-mail: studijni@prf.jcu.cz
web: www.prf.jcu.cz
(při kontaktování uveďte jako zdroj informací www.studium-skoly.cz)
Popis činnosti

Přírodovědecká fakulta JU vznikla v roce 2007 z Biologické fakulty JU rozšířením biologicky zaměřeného studia o chemické, matematické, fyzikální a informatické obory. Součástí nabízených studijních programů je také vzdělávání budoucích středoškolských učitelů. PřF JU v současné podobě umožňuje výběr vhodného oboru, popřípadě kombinace oborů, zájemcům s širokým spektrem představ o zaměření studia a budoucím uplatnění:

absolventi Přírodovědecké fakulty JU své uplatnění naleznou zejména ve výzkumných a aplikačních laboratořích biologie, fyziky, chemie, medicíny a životního prostředí, včetně šlechtitelských laboratoří, diagnostických a klinických laboratoří, vývojových a technických oddělení akademických i komerčních pracovišť, popřípadě firem zabývajících se genetikou a genovým inženýrstvím. Značná část absolventů se uplatní v orgánech státní správy, samosprávy, nevládních organizacích a podnikatelských subjektech zabývajících se ochranou životního prostředí, řízením, nebo ochranou ekosystémů. Absolventi Aplikované informatiky najdou uplatnění zejména jako projektoví manažeři v IT, designéři portálových řešení, nebo bezpečnostní konzultanti. V neposlední řadě jsou absolventi PřF úspěšní pedagogové ve vzdělávacích institucích, a to i zahraničních.

Směry studia: Biologie, Chemie, Fyzika, Informatika, Matematika, Studium pro budoucí SŠ učitele

PřF JU umožňuje po dobu celého studia (tedy v bakalářském i magisterském stupni) vytvářet libovolné kombinace dvou z následujících aprobací (oborů): biologie, chemie, fyzika, matematika, informatika. Ve spolupráci s ostatními fakultami JU je možné kombinovat i další učitelské aprobace.

PřF JU je nejen vzdělávací, ale také úspěšnou vědecko-výzkumnou institucí. Zájemcům o vědeckou práci umožňuje již během studia pracovat ve vědeckých týmech, kde se mohou zapojit i do mezinárodních výzkumných projektů a nezřídka zde slaví své první badatelské úspěchy. Dlouhodobým záměrem PřF JU je podpora výjezdu studentů na zahraniční specializovaná pracoviště a univerzity. Cílem je zprostředkování nejnovějších poznatků, odlišných vědeckých přístupů a jazykové zdokonalení studentů.

Zaujalo Vás toto studium?

Další studia na vysoké škole z podkategorie:

Fyzika a biofyzika

1. Aplikovaná fyzika (prezenční)
Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Slezská univerzita v…