Program Fyzika, obor Fyzika pro vzdělávání

Lokalita studia Branišovská 31, 370 05, České Budějovice
Kontakt Věra Kadlecová
tel: +420 387 772 262
e-mail: studijni@prf.jcu.cz
(při kontaktování uveďte jako zdroj informací www.studium-skoly.cz)
Zařazení studia do kategorií
Profil absolventa studia

Koncepce navrženého programu Fyzika, oboru Fyzika pro dvouoborové studium a vzdělávání umožňuje, aby si mohl student, který se bude chtít v navazujícím magisterském studiu zaměřit na obor učitelství pro střední školu, formou volitelných předmětů vystudovat už v bakalářském stupni předměty potřebné pro druhou aprobaci. Počítá se s tradičními kombinacemi s přírodovědnými předměty, ale později i s kombinacemi mezifakultními v rámci JU jako např. fyzika – cizí jazyk. Cílem studia bakalářského programu Fyzika, oboru Fyzika pro dvouoborové studium a vzdělávání je absolvent vzdělaný ve všech základních partiích fyziky na úrovni odpovídající nižšímu (bakalářskému) stupni vysokoškolského studia, který zároveň absolvoval předměty dalšího oboru pro druhý aprobační předmět nebo odborné studium. Absolvent je profilován ke vstupu do navazujícího magisterského studia učitelství fyziky pro střední školy nebo dalších příbuzných hlavně interdisciplinárních oborů.

V navazujícím magisterském studiu Učitelství pro střední školy se posluchači zaměří především na didaktiku zvolených odborných předmětů, pedagogiku a psychologii a získání praktických dovedností ve školách. V současné době nabízí PřF JU následující magisterský obor v rámci výchovy učitelů pro střední školy: Učitelství fyziky pro střední školy Absolventi oborů budou kvalifikovaní středoškolští učitelé odborných předmětů v daného oboru.

Www stránka www.prf.jcu.cz
Studium je ukončeno bakalářská práce + státní zkouška
Podmínky přijetí Bez přijímací zkoušky
Uplatnění absolventů Absolventi Přírodovědecké fakulty JU své uplatnění naleznou zejména ve výzkumných a aplikačních laboratořích biologie, fyziky, chemie, medicíny a životního prostředí, včetně šlechtitelských laboratoří, diagnostických a klinických laboratoří, vývojových a technických oddělení akademických i komerčních pracovišť, popřípadě firem zabývajících se genetikou a genovým inženýrstvím. Značná část absolventů se uplatní v orgánech státní správy, samosprávy, nevládních organizacích a podnikatelských subjektech zabývajících se ochranou životního prostředí, řízením, nebo ochranou ekosystémů. Absolventi Aplikované informatiky najdou uplatnění zejména jako projektoví manažeři v IT, designéři portálových řešení, nebo bezpečnostní konzultanti. V neposlední řadě jsou absolventi PřF úspěšní pedagogové ve vzdělávacích institucích, a to i zahraničních.
Ubytování, strava a volný čas PřF JU sídlí spolu s dalšími fakultami v univerzitním kampusu, který se nachází v blízkosti historického centra Českých Budějovic. Jeho součástí je také areál kolejí a menz. Milovníky přírody a outdoorových aktivit potěší malebná jihočeská krajina a snadná dostupnost Šumavy. Podrobný popis studentského života v Českých Budějovicích a jeho okolí, doplněný o mnoho užitečných podrobností o fakultě, každoročně poskytují starší studenti PřF svým mladším kolegům ve studentské příručce Binolupa (http://shp.prf.jcu.cz/BinolupaWeb.pdf).

Detail školy

Organizátor studia Přírodovědecká fakulta Jihočeské univerzity
Adresa sídla školy Branišovská 31, 370 05 , České Budějovice
Kontakt na společnost tel: 387772262, 387772268
Fax: 385310366
e-mail: studijni@prf.jcu.cz
web: www.prf.jcu.cz
(při kontaktování uveďte jako zdroj informací www.studium-skoly.cz)
Popis činnosti

Přírodovědecká fakulta JU vznikla v roce 2007 z Biologické fakulty JU rozšířením biologicky zaměřeného studia o chemické, matematické, fyzikální a informatické obory. Součástí nabízených studijních programů je také vzdělávání budoucích středoškolských učitelů. PřF JU v současné podobě umožňuje výběr vhodného oboru, popřípadě kombinace oborů, zájemcům s širokým spektrem představ o zaměření studia a budoucím uplatnění:

absolventi Přírodovědecké fakulty JU své uplatnění naleznou zejména ve výzkumných a aplikačních laboratořích biologie, fyziky, chemie, medicíny a životního prostředí, včetně šlechtitelských laboratoří, diagnostických a klinických laboratoří, vývojových a technických oddělení akademických i komerčních pracovišť, popřípadě firem zabývajících se genetikou a genovým inženýrstvím. Značná část absolventů se uplatní v orgánech státní správy, samosprávy, nevládních organizacích a podnikatelských subjektech zabývajících se ochranou životního prostředí, řízením, nebo ochranou ekosystémů. Absolventi Aplikované informatiky najdou uplatnění zejména jako projektoví manažeři v IT, designéři portálových řešení, nebo bezpečnostní konzultanti. V neposlední řadě jsou absolventi PřF úspěšní pedagogové ve vzdělávacích institucích, a to i zahraničních.

Směry studia: Biologie, Chemie, Fyzika, Informatika, Matematika, Studium pro budoucí SŠ učitele

PřF JU umožňuje po dobu celého studia (tedy v bakalářském i magisterském stupni) vytvářet libovolné kombinace dvou z následujících aprobací (oborů): biologie, chemie, fyzika, matematika, informatika. Ve spolupráci s ostatními fakultami JU je možné kombinovat i další učitelské aprobace.

PřF JU je nejen vzdělávací, ale také úspěšnou vědecko-výzkumnou institucí. Zájemcům o vědeckou práci umožňuje již během studia pracovat ve vědeckých týmech, kde se mohou zapojit i do mezinárodních výzkumných projektů a nezřídka zde slaví své první badatelské úspěchy. Dlouhodobým záměrem PřF JU je podpora výjezdu studentů na zahraniční specializovaná pracoviště a univerzity. Cílem je zprostředkování nejnovějších poznatků, odlišných vědeckých přístupů a jazykové zdokonalení studentů.

Zaujalo Vás toto studium?

Další studia na vysoké škole z podkategorie:

Pedagogika

1. Učitelství odborných předmětů
Institut celoživotního vzdělávání - Mendelova univerzita v…